Topsport Talent School

Ben jij een fanatieke topsporter?

Dan kan het Comenius College wat voor je betekenen! Topsport kost veel tijd en energie. Goede begeleiding is daarbij erg belangrijk; bij de sport, maar zeker ook bij de studie. Wij helpen talentvolle sporters graag om het beste uit zichzelf te halen en daarbij sport en studie te combineren. Omdat wij net als de andere scholen van CVO ’t Gooi een Topsport Talent School zijn, kunnen wij onze talentvolle sporters speciale faciliteiten bieden die zij op andere scholen niet kunnen krijgen.

Expertisecentrum Voortgezet Onderwijs & Topsport

Leerlingen met een topsport status kunnen terecht op een ‘Topsport Talentschool’.

Het belangrijkste doel is om sporters met talent alle kansen en mogelijkheden te geven hun talenten verder te ontwikkelen. Tegelijkertijd is het ook belangrijk dat die talentvolle sporters een schooldiploma halen op een passend niveau. De combinatie van die twee dingen, dáár gaat het de Topsport Talentscholen om.

Kijk voor meer gedetailleerde informatie over de organisatie op de website van Expertisecentrum Voortgezet Onderwijs & Topsport: www.evot.nl

De toekenning van een Topsport Talent status is gekoppeld aan de talentendatabase van NOC*NSF. De database van NOC*NSF wordt gevuld door de sportbonden; zij leveren de namen van hun talenten aan bij NOC*NSF. Als je van jouw sportbond de status van [B] Belofte, [NT] Nationaal Talent of [IT] Internationaal Talent hebt gekregen, kom je in aanmerking voor de Topsport Talent faciliteiten. Wij geven dus zelf geen status af.

Voor iedere sporter is er maatwerk:

• Een Topsport Talent begeleider als aanspreekpunt voor al je vragen over de combinatie school en sport
  • Extra begeleiding bij je studie
  • Aanpassen van roosters indien mogelijk
  • Hulp bij het maken van planningen
  • Verplaatsen of in aangepaste vorm afleggen van proefwerken
  • (gedeeltelijke) vrijstellingen voor bepaalde vakken
  • Een aangepast studieprogramma
  • In uitzonderlijke situaties gespreid examen over twee jaar.

Voorlichtingsavond TTS 2024

Op donderdag 1 februari 2024 organiseren we een voorlichtingsavond voor Topsport Talenten. Wil je meer weten over onze school in combinatie met Topsport? Kom dan samen met je ouders naar deze bijeenkomst. Klik op deze link voor meer informatie.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met de Topsport Talent coördinator:

Michiel Hess (m.hess@comeniusnet.nl).

Of bekijk het handboek van het Comenius College en/of het algemene handboek van het CVO.